Gdańsk zachęca do jesiennych i zimowych weekendów

W związku z wyraźnym wzrostem zainteresowania zagranicznych turystów Gdańskiem, co widać choćby po gwałtownie rosnącej liczbie dużych statków wycieczkowych zawijających do portu przy Westerplatte, władze miasta postanowiły pójść za ciosem i ściągnąć jeszcze więcej podróżnych z Europy Zachodniej i Skandynawii. Właśnie ruszyła nowa kampania promocyjna, o całkiem chwytliwej nazwie “Week ends in Gdańsk!”.

Zgodnie ze statystykami urzędu miejskiego i Gdańskiej Organizacji Turystycznej, najwięcej zagranicznych turystów przyjeżdża / przylatuje / przypływa z Niemiec, Danii, Szwecji, Norwegii, Wielkiej Brytanii oraz Irlandii. I właśnie w głównej mierze do tych krajów ma być skierowana cała akcja, prezentująca Gdańsk jako piękne, otwarte miasto z przebogatą ofertą turystyczną - taką, która zachwyca nie tylko gorące, letnie dni. W końcu podstawowym celem kampanii będzie przyciągnięcie turystów w sezonie jesiennym i zimowym, kiedy nie ma mowy o przyjemnym plażowaniu.

Głównym elementem “Week ends in Gdańsk” będzie dwu i pół minutowy spot, utrzymany w delikatnie bajkowej konwencji. Specyficzny taniec stoczniowych żurawi, spacerujący po lesie rycerz krzyżacki, piraci na statku czy tajemnicza dama nawiedzająca Twierdzę Wisłoujście to nie są typowe, codzienne widoki. Za ilustrację muzyczną filmiku odpowiada Marek Kuczyński, który może się pochwalić wieloma kompozycjami filmowymi, teatralnymi i koncertowymi. Jak mówiła na konferencji dotyczącej kampanii Anna Zbierska z wydziału promocji i komunikacji społecznej urzędu miejskiego, wyróżnikiem Gdańska w gronie miast o porównywalnie bogatej historii i kulturze jest właśnie magiczny klimat. Taki, “którego nie da się opisać… ale wystarczy jeden weekend, by go poczuć i bezgranicznie się nim zachwycić”:

Nowa kampania ma koncentrować się na nowoczesnych, internetowych środkach przekazu. Docelowo “Week ends in Gdańsk” ma trafić do ok. 15 milionów zagranicznych odbiorców. Będzie więc dedykowana strona internetowa www.week-ends.pl, wzmożona aktywność w mediach społecznościowych, nawiązanie bliskiej współpracy z podróżniczymi liderami opinii (portal wydawnictwa Lonely Planet, blogerzy, youtuberzy etc.), internetowe konkursy z weekendowymi pakietami w gdańskich hotelach do wygrania oraz szereg innych działań.

Komentarze (1)

Anonim 18.09.2017 11:26

Jawna opcja niemiecka w Danzigu już nawet się nie kryje... Zamiast zachęcić do pobytu rodziny z 500+, żeby wykorzystały dodatkowe środki na poznanie własnego kraju, to ci windują ceny do kompletnie nierealistycznych poziomów i liczą na kolejne funciaki, ojrosy i korony Zgniłego Zachodu! [sarkazm mode off] ;)

Dodaj komentarz

Nasi partnerzy